Er zijn 5 erkende makelaars. Hieronder vindt u informatie per makelaar.
iWelcome
iWelcome levert online diensten voor identiteits- en toegangsbeheer aan overheidsorganisaties, onderwijs, de zorg en private ondernemingen.
Welke diensten levert iWelcome als makelaar
De iWelcome eHerkenningsmakelaar routeert snel en veilig de berichtenstroom binnen het netwerk eHerkenning en is gekoppeld met gerelateerde authenticatie diensten, machtigingenregisters en ondertekendiensten. Via de iWelcome eHerkenningsmakelaar wordt uw organisatie gekoppeld aan het stelsel eHerkenning waardoor bedrijven eenvoudig met uw organisatie zaken kunnen doen.
De iWelcome eHerkenningsmakelaar is erkend en biedt integratie software met uw e-loket, een testomgeving, uptime garantie en 24 x 7 x 52 support.
De iWelcome eHerkenningsmakelaar wordt aangeboden als een (web) service. Deze service ‘draait’ op gescheiden computersystemen op twee locaties in Nederland. Hiermee is disaster recovery gegarandeerd en uw kritische data wordt realtime gerepliceerd op fysiek verschillende locaties. Deze dienst handelt momenteel 75% van het eHerkenning authenticatieverkeer af.
Contact
KPN
KPN is al meer dan 10 jaar pionier op het gebied van elektronische identiteits-oplossingen voor overheidsdienstverleners. KPN levert als ervaren en stabiele partij met een bewezen trackrecord op het gebied van systeemintegratie en transactionele systemen naast de eHerkenningsmakelaar ook bijbehorende voorzieningen voor verdere integratie van overheidsdiensten met het netwerk voor eHerkenning.
Welke diensten levert KPN als makelaar
KPN biedt als eHerkenningsmakelaar standaard de volgende zaken:
- Toegang tot het netwerk voor eHerkenning: met één aansluiting voor uw elektronische (overheids)dienst op de eHerkenningsmakelaar heeft u toegang tot alle in het netwerk voorhanden zijnde eHerkenningsmiddelen en –machtigingen van gebruikers.
- Onderscheid in diensten: binnen eHerkenning kunt u onderscheid maken tussen uw diensten. Organisaties kunnen aangeven welke gebruiker voor welke dienst bevoegd is om namens de organisatie zaken te doen.
- Notificaties: U krijgt inzicht in de status van het netwerk voor eHerkenning en ontvangt een notificatie (naar wens per SMS en/of e-mail) wanneer andere onderdelen van het netwerk voor eHerkenning niet bereikbaar zijn (denk aan Authenticatiediensten en Machtigingenregisters).
- Rapportage: maandelijkse rapportage laat u zien hoe de beschikbaarheid van het netwerk voor eHerkenning is geweest in de afgelopen maand.
- Hoge beschikbaarheid: alle dienstverlening van KPN in het kader van eHerkenning heeft een minimaal beschikbaarheidsniveau van 99,9% en draait volgens een dual-datacenterconcept. Dankzij dit concept is de continuïteit van de dienst optimaal gewaarborgd.
Contact
T: 088-6601337
De klantenservice is op werkdagen bereikbaar van 8:30 tot 17:30 uur.
Reconi (voorheen CreAim)
Reconi helpt u om op een eenvoudige en snelle wijze aan te sluiten op het netwerk eHerkenning. Via Reconi kunt u het bedrijfsleven eenvoudig en veilig bedienen met uw internetdiensten. Gemak voor uw klanten en gemak voor uw organisatie. Tenslotte zal dit ook een besparing op uw kosten van het ontwikkelen, onderhoud en beheer van authenticatiemiddelen betekenen.
Contact
Digidentity
Sinds juni 2011 is Digidentity officieel erkend als eHerkenningsmakelaar. Dit betekent dat Digidentity diensten en oplossingen biedt voor het totale speelveld van eHerkenning. Digidentity kan u snel en tegen een scherpe prijs aansluiten op eHerkenning. Daarbij maakt Digidentity gebruik van open standaarden, maar biedt ook maatwerkoplossingen en uitgebreide support.
Welke diensten levert Digidentity als makelaar
Schakelt u Digidentity in als eHerkenningsmakelaar, dan heeft u toegang tot alle authenticatiediensten, machtigingenregisters en ondertekendiensten binnen eHerkenning. Digidentity biedt een solide, maar ook eenvoudige en flexibele aanpak. En levert een op maat gemaakt koppelvlak waardoor dienstverleners kunnen communiceren met aanbieders. Voordelen van Digidentity als eHerkenningsmakelaar:
- Eenvoudig en efficiënt
- Digidentity biedt alle betrouwbaarheidsniveau 's aan
- Op maat gemaakte kwaliteit
- Unieke oplossing voor SAML: de SAML conversie dienst
- Snelle implementatie
- Geen installatie nodig
- Fixed price/fixed date
Contact
T: 088 - 778 78 88
Signicat (voorheen Connectis)
Signicat (voorheen Connectis) was binnen eHerkenning de eerste gecertificeerde eHerkenningsmakelaar. Met de Signicat Identity Broker geeft u uw klanten gemakkelijk en veilig toegang tot uw online diensten.
Waarom aansluiten op eHerkenning via Signicat?
Signicat is officieel erkend als eHerkenningsmakelaar. Wij helpen u met het aansluiten en implementeren van eHerkenning binnen uw organisatie. Door aan te sluiten op de Signicas Identity Broker maakt u het mogelijk dat Nederlandse bedrijven inloggen op uw online diensten met een eHerkenningsmiddel.
De Signicat Identity Broker ontsluit naast eHerkenning een keur aan andere identity providers naar uw keuze. Zo bieden we onder meer ook support voor DigiD, iDIN, eIDAS en internationale eID´s zoals itsme en BankID.
Met de Signicat Identity Broker sluit u al deze eID´s eenvoudig aan. Uw organisatie heeft daarbij geen omkijken naar het beheer en onderhoud van alle verschillende inlogmethoden. Dit scheelt tijd, arbeid en kosten. En komen daar nieuwe eID's bij, bijvoorbeeld door de Wet digitale overheid? Dan voegt u deze eenvoudig toe. Zo bent u dus goed voorbereid om ook in de toekomst te voldoen aan de wet- en regelgeving.
Voor meer informatie over de Signicat eHerkenningsmakelaar en alle mogelijkheden van de Signicat Identity Broker kunt u uiteraard bij ons terecht.
Contact
T: 088 - 012 02 80
E: sales-nl@signicat.com