Vraag & antwoord

Inloggen met eHerkenning

Kan een zelfstandig ondernemer (eenmanszaak/ZZP’er/freelancer) eHerkenning gebruiken?

Ik heb problemen met inloggen (inloggegevens kwijt of foutmelding)

Hoe kan ik een middel upgraden?

Waarom kan ik mijn DigiD niet gebruiken om in te loggen?

Mijn bedrijfsgegevens veranderen. Heeft dat gevolgen voor mijn eHerkenningsmiddel?

 

Aanvragen middel

Hoe vraag ik eHerkenning aan?

Kan ik met spoed een eHerkenningsmiddel aanvragen?

Waarom zijn er verschillende leveranciers?

Hoe kies ik de juiste leverancier?

Hoe lang duurt het aanvraagproces?

Welk type eHerkenningsmiddel/betrouwbaarheidsniveau heb ik nodig?

Ik bezit meerdere ondernemingen. Kan ik hiervoor 1 eHerkenningsmiddel gebruiken?

Kan ik mijn eHerkenningsmiddel delen met of overdragen aan anderen?

Waarom moet ik persoonlijke gegevens doorgeven bij de aanvraag van een eHerkenningsmiddel (zoals een kopie van mijn identiteitsbewijs)?

Waarom moet ik bij de aanvraag van een eHerkenningsmiddel €0.01 via iDEAL overmaken?

 

Machtigen

Wanneer moet ik iemand machtigen?

Hoe kan ik iemand machtigen?

Hoe weet ik welke machtigingen er binnen mijn organisatie zijn vastgelegd?

 

Algemeen

Wie is verantwoordelijk voor eHerkenning?

Wat betekent dat: publiek–private samenwerking?

Waarom kost eHerkenning geld?

Waarom krijg ik een uitnodiging om een review te geven over mijn middelenleverancier?

Hoe dien ik een wijzigingsverzoek (RFC) in op het Afsprakenstelsel?