Bent u een (overheids)dienstverlener en wilt u uw diensten en producten digitaal aanbieden? Sluit dan aan op eHerkenning. Met eHerkenning maakt u uw online diensten veilig en betrouwbaar toegankelijk voor bedrijven en organisaties.
EHerkenning geeft u bovendien zekerheid dat u met de juiste persoon namens een bedrijf of organisatie zakendoet. U kunt dan veilig en betrouwbaar gevoelige informatie uitwisselen. Bijvoorbeeld medische, financiƫle of persoonlijke gegevens.
Stappenplan aansluiten op eHerkenning
Voordelen
- Zekerheid over de online identiteit en bevoegdheid van uw gebruikers.
- Kostenbesparing door gebruik van een standaard; u hoeft geen eigen inlogsysteem te ontwikkelen, beheren en geen eigen inlogmiddelen uit te geven.
- Klaar voor Europese gebruikers.
Wilt u aansluiten op eHerkenning? Al meer dan 500 (overheids)dienstverleners gingen u voor. Bijvoorbeeld grote overheidsdienstverleners, zoals het UWV, de Belastingdienst en de RDW, als ook gemeenten, pensioenfondsen en verzekeraars.
Bekijk de op eHerkenning aangesloten dienstverleners
Wat heeft u nodig?
Aansluiten op eHerkenning gaat via een eHerkenningsmakelaar. Voor een aansluiting heeft u een PKIO-certificaat (server) en SSL-certificaat nodig. Heeft u deze certificaten al, dan kunt u deze certificaten gebruiken. U hoeft ze dus niet opnieuw aan te schaffen.
U heeft geen Digikoppeling nodig, maar de technische randvoorwaarden verschillen per eHerkenningsmakelaar. Uw CRM- of websiteleverancier weet doorgaans welke technische aspecten bij het aansluiten op eHerkenning komen kijken. Die kan u helpen bij het opstellen van vragen aan uw eHerkenningsmakelaar.
- Zorg voor een PKIO-certificaat (server) en SSL-certificaat. Uw bestaande certificaten volstaan.
- Informeer uw CRM- of websiteleverancier.
- Stel een vragenlijst op met uw CRM- of websiteleverancier voor de eHerkenningsmakelaar.
- Offerte-uitvraag doen en technische randvoorwaarden opvragen bij een eHerkenningsmakelaar.
Neem contact op met een eHerkenningsmakelaar
Kosten
De prijzen variƫren per makelaar. U betaalt in principe de aansluiting en jaarlijkse abonnementskosten. Daarnaast moet u rekening houden met de kosten van het functioneel beheer van uw eigen applicatie.
Meer weten over de kosten? Vraag dan een offerte op bij een eHerkenningsmakelaar.
Neem contact op met een eHerkenningsmakelaar
Wat u krijgt
Met eHerkenning beschikt u over een standaard inlogsysteem voor al uw diensten. Beheer en doorontwikkeling worden u uit handen genomen en u hoeft zelf geen inlogaccounts uit te geven of te beheren.
Uw klanten schaffen een eHerkenningsmiddel aan via een eHerkenningsleverancier. De prijzen hiervan verschillen per type middel en per leverancier.
Uw klanten regelen zelf een eHerkenningsmiddel. Zij kunnen hun inlogmiddel dan bij u en andere dienstverleners gebruiken. In het leveranciersoverzicht kunnen uw klanten per betrouwbaarheidsniveau de verschillende leveranciers vergelijken op basis van het type inlogmiddel, prijs en reviews.
Lees meer over de leveranciers van eHerkenning
Betrouwbaarheidsniveau
U bepaalt het vereiste eHerkenningsbetrouwbaarheidsniveau dat uw klanten nodig hebben voor uw diensten. Daarmee bepaalt u dus welk type eHerkenningsmiddel uw klanten nodig hebben.